Web sajt

Najvažnija stvar na web sajtu

Moćan dizajn ili kvalitetan sadržaj - šta je važnije

Kao i u svemu tako i u ovoj vrsti dizajna postoje moda i trendovi. Moja preporuka je da ih pratite ali ne slepo. Bilo da se kod piše od nule ili se koristi dobro poznata WordPress tema jako je važno da ne nasedate na tone jeftinih ukrasa, podrhtavajućih elemenata, prekomernu upotrebu gradijenta, fade in/ fade out tekstova, korišćenje u najmanju ruku neobičnih fontova, … Osim što usporavaju učitavanje stranica oni zamaraju oko posmatrača i odbijaju potencijalne posetioce. Sokratova umerenost je ovde od suštinskog značaja (zar nije u svemu? 🙂 ). Pokažite da znate šta je moderno ove sezone ali uvek težite da budete drugačiji, jedinstveni i da su elementi koji se koriste na vašem web sajtu samo oni koji zaista doprinose boljoj prezentaciji vas a ne poznavanju web mode.

Medjutim, to je samo pola recepta za dobar web sajt.

Content

Ovde dolazimo do druge važne teme a to je sadržaj. Internet ljudi kažu “Content is a King” i ja se naravno u potpunosti slažem sa tim. Zapravo, praksa mi pokazuje da je ovo jedna od najvećih istina. Posmatrajući internet mogu da nađem više primera loše dizajniranih sajtova koji se zbog kvalitetnog sadržaja veoma često posećuju. Neki od najpoznatijih domaćih sajtova koji su prilično popularni nisu čak ni optimizovani za manje uređaje. Ovo je najbolji pokazatelj da ni najlepši i najmoderniji web sajt koji je samo ostavljen da “visi” na internet nebu bez kvalitetnog sadržaja ne može privući nikoga više od jedanput kao što ne može ni daleko dogurati u Guglovom rangiranju.

Savršen spoj

Kreiranje kvalitetnog sadržaja je možda i najteži deo cele priče. Zamislimo npr malu ribarnicu koja želi da ima web sajt kako bi potencijalni kupci mogli da čuju za njih, da se informišu o broju telefona za poručivanje, tačnoj adresi sa mapom, možda slikom radnje i još ponekom informacijom o samoj dinamici rada. Vi im kažete da to nije dovoljno da bi se ikad pojavili u pretrazi na Guglu. Ali šta bi tu još moglo da se doda, hmh? Uvek ima šta. Važno je da poznajete vaše kupce, vaše klijente, ljude koji koriste vaše usluge i da znate šta je ono što ih zanima, o čemu pričaju, o čemu maštaju, šta žele da vide i čuju. Prateći ovu logiku, na sajtu ribarnice bi se mogli naći tekstovi vezani za zdravlje i ishranu baziranu na ribi i morskim plodovima, reportaža sa sportskog pecanja mladice na Drini, recepti svetskih kuvara iz restorana sa mišelinovim zvezdicama za spremanje npr orade ili brancina, … Iznenadili bi ste se ali domaćice danas kuvaju gledajući recepte na internetu pa zašto ne bi ste iskoristili ovu informaciju.

Kao što vidite, lepota i dobar sadržaj ne mogu jedno bez drugog u svetu web dizajna. U moru svega što se nudi pokažite posetiocima vašeg web sajta da vam je bitno da imaju kompletan ugođaj. Kao u hotelu sa 5*. Ako vas vaš sajt ne zanima, zašto bi zanimao druge.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *